ПЕНСІЙНИЙ КУР’ЄР
ПЕНСІЙНИЙ КУР’ЄР

Гід з державних послуг

Такий новий сервіс запрацював наприкінці серпня в Україні.

Що це за платформа і навіщо вона потрібна? Якщо сформулювати лаконічно, то це інформаційний онлайн-портал про всі сервіси, які надають органи виконавчої влади й місцевого самоврядування.

Владна сервіс-енциклопедія

Раніше в Україні не було єдиної платформи, де можна було б дізнатися про будь-яку державну послугу в зручній формі. Відтепер Гід з державних послуг (https://guide.diia.gov.ua/) на порталі «Дія» надасть повну й достовірну інформацію щодо 1000 видів послуг — про місце, спосіб, термін, вартість, результати отримання послуг, а також необхідні документи й спосіб оскарження їх результатів.

Інформацію в Гіді впорядковано за 36 життєвими подіями. Таку логіку систематизації послуг запозичено в уряду Канади. «Якщо українець, наприклад, хоче придбати авто, планує народження дитини, вихід на пенсію чи переїзд на нове місце проживання, або, скажімо, прагне відкрити специфічний бізнес — усю належну інформацію щодо офіційних реєстрацій та отримання необхідних послуг можна легко знайти на порталі», — зазначила Танія Санфорд Аммар, директорка проєкту SURGe («Супровід урядових реформ в Україні» — Ред.).

Дані про послуги розподілено за 17 категоріями залежно від сфери діяльності. Серед найпопулярніших категорій — соціальний захист, громадянство й міграція, діяльність бізнесу й громадських формувань, сфера інтелектуальної діяльності, фінанси й податки.

Важливо, що Гід є офіційним джерелом про державні послуги в Україні. І якщо орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування під час надання певної послуги вимагатиме довідку, яку не згадано на Гіді, посилання на Гід є аргументом для громадян не подавати відповідні документи.

У чому плюси?

Зазвичай українці шукали в Інтернеті чи дізнавалися від знайомих, як отримати потрібну державну послугу. Іноді було майже неможливо знайти необхідну інформацію простою і зрозумілою пересічній людині мовою. «Гід з державних послуг розв’язує цю проблему — громадянам більше не потрібно витрачати купу часу й енергії на пошук. Усе доступно, легко та зберігається на одному порталі», — зазначив віце-прем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

«Одне з важливих завдань Гіда з державних послуг — мінімізувати побутову корупцію та необхідність звертатися по послуги до посередників. Адже якщо громадянин із самого початку володіє всією належною інформацію для отримання державної послуги й має змогу апелювати до офіційного ресурсу, він озброєний беззаперечними аргументами й може вимагати дотримання своїх прав із боку всіх надавачів послуг», — підкреслив президент Фонду Східна Європа Віктор Лях.

**************

Зверніть увагу!

Гід продовжує поповнюватися послугами й життєвими ситуаціями. Якщо ви не знайшли інформації про потрібну послугу, розробники просять повідомити про це на сайті в розділі «Зворотний зв’язок».

**************

Варто зазначити, що проєкт вдалося реалізувати завдяки підтримці проєкту USAID/UK aid «Прозорість і підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» і за сприяння проєкту SURGe, який фінансує уряд Канади.