Із 1 жовтня Україна перейшла на електронну форму листків непрацездатності

1 жовтня завершився перехідний період запуску в Україні е-лікарняних, який стартував у червні цього року.

З урахуванням інформації, яка надходить від органів Міністерства охорони здоров’я України, на базі Реєстру застрахованих осіб формується відповідний Електронний реєстр листків непрацездатності, який в автоматичному режимі генерує листки непрацездатності.

Запровадження Електронного реєстру суттєво підвищує прозорість видачі листків непрацездатності, оскільки для застрахованої особи створено можливість зайти в особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Фонду та побачити всю інформацію про свій лікарняний.

У свою чергу, роботодавець у кабінеті страхувальника також має повну інформацію про відкритий лікарняний свого працівника.

“Електронні листки непрацездатності формуються автоматично, що зручно для українців. Більше немає потреби збирати довідки та стояти у чергах. Це прискорить процес отримання виплат. До того ж, кожен зможе перевірити інформацію про себе в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України. Завдяки цьому процес стане більш відкритим, а корупційні ризики зменшаться”, — зазначив Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.

Міністерка соціальної політики Марина Лазебна прокоментувала цей крок так: «Нарешті незграбний бюрократичний спадок, який ми мали ще з 1937 року у вигляді папірця з купою печаток, відійшов у минуле. Це XXI сторіччя. Україна послідовно в кожній сфері переходить до режиму «paperless», тобто «без паперів».

І це крок назустріч людям. Більше не потрібно стояти в чергах за «ще отим прямокутним штампиком», не потрібно хвилюватись, чи виплатять лікарняні, якщо в лікарняному помилка або якщо не можеш донести його до бухгалтерії.

До сьогодні людина мала відвідувати лікарів для отримання, продовження, закриття паперового листка непрацездатності. А це – прийом у лікаря, черга «за печаткою», в окремих випадках – візит до ПФУ для отримання довідки про стаж. Потім отриманий листок людина мала здати своєму роботодавцю, відвідавши кадрову службу та бухгалтерію. Якщо термін непрацездатності продовжувався, а людина обмежена в пересуванні, то отримання виплат за лікарняним доводилось відтерміновувати.

Нова система усуває всі ці складнощі для людини. Оформлення документів відбувається автоматично, як і інформаційний обмін між закладом охорони здоров’я, Пенсійним фондом, роботодавцем та Фондом соціального страхування.

Відтепер лікарі лікують, люди одужують, роботодавці бачать, що працівники на лікарняному від першого дня, документи обробляються автоматизовано, і людина отримує виплати без зайвих затримок.

Також це крок назустріч лікарям. До сьогодні лікар був змушений займатись невластивою для нього бюрократичною роботою – оформленням листків непрацездатності. Нова система чітко розділяє медичну і соціальну складові.

За такої моделі лікар лікуватиме пацієнтів, а оформлення листків непрацездатності відбуватиметься на соціальній стороні».