В Україні запустили чат-бот для захисту від колекторів

В Україні запустили сервіс для боротьби з незаконними діями колекторів. За цей рік зафіксували 3 142 письмові скарги і 8 258 усних звернень.

Про це свідчать дані платформи «Опендатабот»,– передає Інформатор .

Систему спілкування з колекторами розробили український католицький університет і компанія Bot & Partners в межах програми Нацбанку «Знай свої права». Сервіс доступний 24/7 в месенджерах і в додатках. З його допомогою користувачі можуть дізнатися, як захистити свою приватність, перевірити себе в державних реєстрах та подати скаргу до Нацбанку України.

Незважаючи на те, що закон регламентує дії колекторів, до Національного банку продовжують надходити скарги на порушення колекторами норм етичності в роботі. Боржники найчастіше скаржаться на:

  • неетичну поведінку колекторів  – 1 422 скарги або 45%,
  • використання персональних даних третіх осіб – 1 189 або 38%,
  • агресивна поведінка працівників колекторських служб – 398 або 13%
  • розголошення персональних даних позичальників – 133 або 4%.

Так, в березні був прийнятий закон, який захищає боржників при врегулюванні протермінової заборгованості. Згідно з новим законом колектори отримали чіткий регламент етичної роботи. Зокрема забороняється:

  • шукати і використовувати дані боржників за графіком роботи, стану здоров’я, зустрічей, подорожей та інформації в соцмережах,
  • використовувати загрози, шантаж, здійснювати психологічний і фізичний тиск,
  • вводити в оману щодо терміну погашення і розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу,
  • турбувати з 20:00 по 9:00, та також у вихідні, святкові та неробочі дні за власною ініціативою колекторів,
  • користуватися сервісом автодозвону більше 30 хвилин на добу,
  • повідомляти третім особам про наявність заборгованості або вимагати від них прийняти на себе зобов’язання із заборгованості, якщо інше не зазначено в кредитному договорі,
  • шкодити репутації,
  • зустрічатися без повідомлення та узгодження цієї зустрічі,
  • взаємодіяти з боржником і пов’язаними особами в разі, якщо людина знаходиться в лікарні, є недієздатною,
  • взаємодіяти більш ніж два рази на добу, крім випадків, коли ініціатива виходить від боржника (взаємодія з допомогою засобів зв’язку).